مودم gsm چیست و تفاوت آن با سامانه پیامکی ( کدام بهتر است ؟ )

فهرست مطالب

5
(16)

یکی از قابلیت های مودم جی اس ام ارسال پیامک است البته ارسال پیامک از سامانه پیامکی (sms) با ارسال پیامک از طریق مودم gsm بسیار متفاوت است اگر شما با مودم GSM آشنایی ندارید و نمیدانید چه کاربردی دارد عجله نکنید …

در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی و کاربرد دستگاه gsm تفاوت های این مودم را با سامانه پیامکی باهم بررسی کنیم.

مودم gsm چیست؟

برای اشنایی شما با مودم جی اس ام ابتدا جواب این سوال که مودم gsm چیست ؟ را می دهیم مودم جی اس ام یک دستگاه سخت افزاری مانند بقیه مودم ها است که برای وصل شدن به شبکه پنل پیامک مخابرات یا اپراتورهای تلفن  به یک سیم کارت نیاز دارد.
همانند گوشی های موبایل که برای اتصال به اینترنت به سیم کارت نیاز دارند مودم GSM نیز با یک سیم کارت و پورت به اینترنت متصل خواهد شد در مودم جی اس ام با استفاده از سیمکارتی که در دستگاه جاگذاری می شود علاوه بر اتصال به اینترنت می توان برای ارسال پیامک از طریق سیم کارت هم استفاده کرد.

در بعضی دستگاه gsm نمی توان به زبان فارسی پیامک ارسال کرد بنابراین حتما در هنگام خرید مودم جی اس ام قابلیت ارسال پیامک به زبان فارسی را باید بررسی کنید تا بعدا برای ارسال پیامک با مودم GSM با مشکل روبه رو نشوید.

مودم gsm چه کاربردی دارد ؟

با توضیحی که درباره مودم gsm در بالا دایدم در این قسمت چند نمونه از کاربردهای مودم جی اس ام را برای شما عنوان میکنیم:

  • اتصال کامپیوتر به اینترنت به وسیله سرویس دیتا شبکه
  • اتصال کامپیوتر به اینترنت از طریق مودم gsm
  • اتصال 2 کامپیوتر به هم از فاصله دور از طریق سرویس دیتا شبکهgprs
  • دریافت و ارسال اس ام اس از طریق کامپیوتر با هدف تبلیغاتی و تجارتی از طریق دستگاهgsm
  • اگر در محلی به شبکه دسترسی نداشته باشید با استفاده از مودم GSM  می توانید شرایط محیطی را کنترل کنید.
  • از انجایی که مودم جی اس ام با برق کار میکند در مناطقی که برق وجود ندارد می توان مودم  gsm را با باتری استفاده کرد.

3 کاربرد اول مودم جی اس ام در جاهایی که خط تلفن نیست کارایی بسیاری دارد همچنین کاربرد دوم در جاهایی که فرد نمی خواهد به طور دائم از خط تلفن بریا اینترنت استفاده کند مناسب است.

سامانه پیامکی چیست ؟

در جواب این سوال که سامانه پیامکی چیست باید بگوییم سامانه ارسال پیامک به مجموعه ای گفته می شود که قابلیت ارسال پیامک را به صورت انبوه را دارد و شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارها برای تبلیغات و بازاریابی در سطح مناسب تر با مشتریان خود از این طریق تعامل دارند. سامانه پیامکی به نام های سامانه ارسال پیامکی، پنل اس ام اس و… نیز شناخته می شود و هیچ دستگاه فیزیکی و سخت افزاری نمی باشد بلکه یک محیط آنلاین و تحت وب است که به شما اجازه دسترسی به محیط داده می شود تا به صورت انبوه پیامک ارسال کنید.

دستگاه GSM چه تفاوتی با سامانه پیامکی دارد؟

در عنوان های قبلی درباره مودم جی اس ام و سامانه پیامکی توضیح دادیم که چه چیزی هستند و اطلاعاتی بدست آوردیم حال در اینجا به بیان تفاوت پنل های اس ام اس و مودم جی اس ام می پردازیم. توجه کنید که با دانستن تفاوت ها بهتر می توانید اطلاعات را دسته بندی کنید و انتخاب بهتری داشته باشید.

ویژگیسامانه پیامکیمودم جی اس ام
مدت زمان ارسال پیامکفوریبیش از چند ساعت
تاخیر ارسال پیامکنهایتا تا چند دقیقهبیش از چند ساعت
خط ارسال کنندهاپراتور های 5000 , 3000 ,شماره سیم کارت
عدم نیاز به سیم کارت بله خیر

1- مدت زمان ارسال پیامک

اولین تفاوت مودم جی اس ام و سامانه پیامکی مدت زمان ارسال پیامک به صورت انبوه است به این صورت که برای ارسال حدود 1000 اس ام اس با مودم gsm باید به مدت 10 ساعت زمان بگذارید در حالی همین تعداد پیامک یا پیامک به تعداد بیشتر از طریق سامانه پیامکی در کمتر از 1 دقیقه قابل ارسال است.

قابلیت ارسال پیامک با مودم جی اس ام به این معنی نیست که می توانید در کمترین زمان به صورت انبوه پیامک ارسال کنید. در صورت ارسال پیامک به حجم بالا سامانه پیامکی می تواند انتخاب بهتر و درست تری باشد.

2- تاخیر زمانی در ارسال پیامک

دومین وجه تمایز مودم gsm و سامانه پیامکی تاخیر زمانی در ارسال پیامک است در سامانه پیامکی ارسال پیامک در کمتر از چند ثانیه برای افراد انجام می شود تنها در صورت خاموش یا در دسترس نبودن موبایل این ارسال انجام نمی گیرد اما ارسال پیامک با مودم جی اس ام با تاخیر ارسال پیامک در زمان های طولانی همراه است.

برای نمونه اگر شما بخواهید برای ساعت 12 وعده ناهار را با تخفیف 50 درصد به صورت پیامکی تبلیغات کنید در صورت ارسال پیامک با مودم جی اس ام ممکن است مشتری تا وعده شام هم پیامک را دریافت نکند ولی با ارسال از سامانه پیامکی در همان لحظه مشتری پیامک را دریافت می کند بنابراین روز و ساعت ارسال پیامک برای بازاریابی تبلیغاتی تاثیر زیادی در بازدهی و دیده شدن پیامک دارد وعاقلانه تر این است در چنین مواقعی از سامانه پیامکی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

3- خط ارسالی پیامک

تفاوت سوم مودم جی اس ام با سامانه پیامکی در خط اختصاصی ارسال پیامک است سامانه پیامکی دارای خط های اختصاصی مانند 2000-3000-5000 و… است که می توانید برای ارسال پیامک از سامانه پیامکی از این سرشماره ها استفاده کنید.
در مودم  gsm تنها از سیمکارتی که در دستگاه gsm قرار داده اید می توانید پیامک ارسال کنید و مخاطب با همان سیمکارت پیامک را دریافت خواهد کرد. در این گزینه نیز انتخاب سامانه پیامکی بهتر است.

4- عدم نیاز به سیمکارت

مورد چهارم از تفاوت سامانه پیامکی با مودم gsm ایت است که در سامانه پیامکی از خط ها یا سرشماره های اختصاصی برای ارسال پیامک استفاده می شود و نیازی به سیم کارت نیست فقط کافیست در سایت سامانه پیامکی ثبت نام کنید.
اما برای ارسال پیامک با مودم جی اس ام حتما باید سیم کارتی تهیه و در دستگاه gsm وارد کنید. بنابراین در این بخش نیز سامانه پیامکی بهتر عمل می کند و انتخاب درست تری است.

تفاوت امکانات در سامانه پیامکی و مودم جی اس ام

تفاوت پنجم و اخر سامانه پیامکی و مودم gsm در امکانات آنها برای ارسال پیامک است در سامانه پیامکی مانند اینترنت به دنیای گسترده از اطلاعات و ویژگی ها مانند خبرنامه های پیامکی، ارسال پیامک منطقه ای ، جنسیت، ارسال به لیست سیاه یا بلک لیست، زمانبندی دلخواه، نظر سنجی پیامکی،  مسابقه پیامکی و…. برای ارسال پیامک دسترسی دارید اما در ارسال پیامک با مودم جی اس ام به مانند رادیو به ویژگی ها و اطلاعات محدودی دسترسی خواهید داشت. در این قسمت هم میبنید که انتخاب بهتر برای شما سامانه پیامکی است.

کدام یک بهتر است ؟ GSM  یا سامانه پیامکی ؟

در جواب به این سوال که پنل پیامکی بهتر است یا مودم GSM باید بگوییم که با خواندن تفاوت هایی که برای سامانه پیامکی و مودم جی اس ام در ارسال پیامک مطرح کردیم خیلی واضح مشاهده میکنید که سامانه پیامکی نسبت به مودم gsm بهتر است و از مزیت ها و ویژگی های بیشتر و بهتری بهره مند است و انتخاب سامانه پیامکی برای ارسال پیامک ساده تر و بهتر است.

جهت ارسال پیامک تبلیغاتی و دریافت پنل اس ام اس ثبت نام کنید .

آیا به دنبال راهی سریع، ساده و جذاب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه هستید؟ 🤔

قبلا عضو شدم

سخن آخر

در این مقاله ابتدا به تعریف مختصری از اینکه مودم gsm چیست؟ و تعریف کوتاهی از سامانه پیامکی پرداختیم و پس از بررسی جامع وکامل از تفاوت های مودم جی اس ام و سامانه پیامکی سیستمی را که ویژگی ها و عملکرد بهتری را دارد به شما معرفی کردیم.
در انتخاب این دو سیستم برای بازاریابی در کسب و کار خود انتخاب بهتر و عاقلانه تری داشته باشید . ممنون که تا آخر مقاله با ما بودید.

آیا این مقاله برایتان مفید بود ؟

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد شرکت کنندگان 16

هنوز امتیازی ثبت نشده ، شما اولین نفر باشید !

با ثبت نام در سیب اس ام اس بهترین عملکرد رو داشته باشید سیب اس ام اس ، سامانه ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

5 پاسخ

افکارتان را باما در میان بگذارید

اطلاعات شما پیش ما امن هست، آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!